Prečo v RB investujeme do technológií? Mám na mysli 3D prehliadku. Nie je to zbytočné?
Ak by som mal úprimne odpovedať, tak by som povedal, že od detstva som čítal sci-fi knižky a veril som tomu, že raz bude všetko možné. Reálne, pravda je taká, že keď tá technológia prišla, tak som videl, že to je zaujímavé. Pretože, presúvanie sa za mylnými obhliadkami, je omyl pre všetky strany. Pre predavajúceho, makléra, aj kupujúceho. A 3D prehliadka naozaj sprostredkuje 90% zážitok z nehnuteľnosti. Samotná obhliadka je potom už iba nejakým potvrdením. A to je, myslím si, prospešné pre všetkých.
RB ponúka túto službu svojim klientom už skoro dva roky. Ktoré tri benefity 3D prehliadky by si vyzdvihol?
Čas. Naozaj všetci šetríme čas a pri 3D Prehliadke máme reálnych záujemcov, ktorí už danú nehnuteľnosť poznajú. Predávajúci nemusí stáť na špičkách za každým, keď mu tam vkráčajú ľudia, ktorí, vlastne nevedia, či to budú chcieť alebo nebudú chcieť kúpiť. Efekt, ktorý sme ani v prvom momente nečakali je, že 3D prehliadky ukazujú tie nehnuteľnosti ešte krajšie. Ale nie zasa tak, že to nie je verné. Je to verné ale je to pekné. Sú tam širšie zábery atď. V prvých týždňoch sme tiež zistili, že odhalia o tej nehnuteľnosti viac a kvôli tomu máme home stagera. A už musíme dekorovať nehnuteľnosti a samotní majitelia sa musia zaujímať o to, ako ich nehnuteľnosť vyzerá, keď ju predávajú. Čo si myslím, že všetko sú veci veľmi dobré pre predaj, aj pre kupujúcich.
Čiže už to nie je iba o maklérovi. Už je tam človek, ktorý robí video, 3D prehliadku, ktorý to všetko dekoruje…
Áno. Dnes už príprava nehnuteľnosti a jej marketing potrebuje aj tím troch ľudí.
Je to veľká zmena od fotografie až po virtuálnu realitu. Ako vnímajú túto zmenu naši klienti?
Tá diskusia bola ešte pred rokom aj v USA o tom, či to má zmysel, alebo nie. Lebo, všeobecne sa hovorilo, že makléri sa chcú stretávať s ľuďmi a nechcú strácať ľudí tým, že sa neprídu pozrieť na obhliadku, čo 3D de facto urobí. My sa naozaj bavíme s reálnymi záujemcami, čiže nám na obhliadky nechodia zbytoční turisti. A je tu ešte jedna vec, ktorú nám nikto empiricky nepotvrdí, pretože nehnuteľnosť môžeme predať iba raz, ale ako na to nahliadame, tak 3D naozaj zabezpečí, že nehnuteľnosti predávame trochu rýchlejšie a s trochu motivovanejšími kupujúcimi dosahujeme aj trochu lepšie výsledky pri predaji.