Martin, teba už poznajú ľudia z Nového bývania, ale akí sme my ako realitná kancelária Riešime bývanie? Čo sme za ľudia?
No, je ich už viac tých ľudí. Všetci sú iní. Ale všetci sú takí dobrí ľudia. Až by som povedal, že na prvé pozretie sa až nehodia na realitných maklérov.
Aké hodnoty teda vyznávame?
Keďže sme takí veľkí, tak sme si to už aj napísali, že čo sú tie hodnoty, ktoré zdieľame.
Prvá, na vrchole všetkého je profesionalita. Ide nám o to, aby každý mal naozaj 100% spokojnosť s tým, čo robíme a ako to robíme. Potom je tam inovatívnosť. Na nej si dosť zakladáme, pretože v tej našej práci je stále čo nové priniesť, aby to bolo plynulejšie, lepšie. Máme tam vedomosti. Zakladáme si na tom, aby sme naozaj vedeli viac o tej našej práci.
Ďalej tím. Je nás viac a zároveň nechceme byť medzi sebou konkurenti. To si myslím, že robí zásadný rozdiel v celom tíme. Všetci si pomáhajú, zdieľajú informácie a podobne. Novú máme udržateľnosť, čo je dosť vážna hodnota.
Čo to znamená?
Máme ju aj z takého ekologického pohľadu. Chceme byť zodpovední k životnému prostrediu, ale aj v tom, že hľadáme proste udržateľné kariéry, udržateľné riešenia pre našich klientov a pod. A zásadná vec, ktorú máme v hodnotách, je vášeň. Buď miluješ túto prácu, alebo nenávidí. Ale myslím si, že všetci, ktorí sú v našom tíme sa v tom našli.
Ty stále zvykneš hovoriť o unikátnosti v nehnuteľnostiach. Naša unikátnosť je v čom?
Pravideľne dostávam túto otázku a vždy vytiahnem na prvú, že tie veci, ktoré máš v marketingovom pláne napísané. Ale myslím si, že tá naša unikátnosť je v tom, že to myslíme veľmi úprimne a myslím si tiež, že ľudia u nás sú autentickí, že sa nehráme na niečo. Neštylizujeme sa do nejakej takej pozície. Nejdeme hovoriť, že sme najlepší, najväčší, máme najviac nehnuteľností a hento tamto. Keď sa to dá dohromady a pozriem sa na to triezvymi očami, tak si poviem, že fajn. A to je tá naša unikátnosť, že fajn.
A platí to aj o našich pobočkách? Darí sa im?
Myslím, že sa im darí aj keď je to také, že keď nová značka prichádza na trh, naozaj za tým vidím ten proces. My máme 15 rokov tohto roku v Bratislave. A za tie roky sme si odšlapali dosť. Keď má nová pobočka dva roky, tak vidím, že je to proste iná story. Majú pred sebou dlhú cestu. Kratšiu, keďže to robia s našou podporou a vyhnú sa tým chybám, ktoré sme spravili my, ale predsa len, je to cesta.
A vnímaš aj nejaký regionálny rozdiel?
Určite. Myslím si, že bratislavský klient je podstatne náročnejší než inde na Slovensku. Aj konkurencia je oveľa silnejšia a aj sofistikovanejšia.