Blog

Máme nový web

Martin, máme nový web. Čo nové prinášame našim užívateľom?
Ten starý, čo sme mali, bol dobrý a v podstate aj teraz, ako sme spustili ten nový, narážame na to, že prečo sme to museli meniť, však to bolo v poriadku. Myslím si, že týmto novým webom sme urobili zásadný krok dopredu. Pre mňa dôležitá vec je, že tie 3D prehliadky, ktoré robíme vlastne na každej nehnuteľnosti, ktorú predávame, sa dostali do popredia. To je to miesto, odkiaľ chceme, aby ľudia absolvovali tú obhliadku – z domu a komfortne. Nejdeme to zahmlievať nejakými fotkami, nejakými rozsiahlymi popismi. Proste je tam to 3D. Človek sa môže prejsť danou nehnuteľnosťou. Je tam street view, čiže vie sa ihneď pozrieť ako to vyzerá na danej ulici. Doplnkovo sú tam u niektorých nehnuteľností aj videá. Dnes už ľudia nečítajú a tie fotky nesprostredkujú taký zážitok.

A nebojíš sa toho, že to odradí kupujúcich? Predsa sú zvyknutí na veľa textu a fotiek a my sme to okresali.
Je to diskusia, ktorú máme nielen s našimi klientami ale aj s našimi maklérmi, lebo sme všetci zvyknutí na to, ako inzeráty dnes vyzerajú. Treba povedať, že keď sa pozrieme na realitné portály, kde väčšina ľudí chodí, tak je to práve preto. Sú tam nejaké fotky otáznej kvality, je tam zvyčajne siahodlhý popis, ktorý väčšina ľudí ani nie je ochotná čítať a áno, myslím si, že je v poriadku, ak tento starý spôsob niekto chce ešte raziť, tak nech ho razí. A ak sa pozrieme aj na tie najsilnejšie značky v zahraničí, tou cestou je robiť 3D prehliadky a sprostredkovať tým naozaj reálny zážitok od stola. Takže áno, je to taký malý boj.

Cenová mapa

Zistite, za koľko sa predávali nehnuteľnosti vo vašom okolí.

Ľudia si budú trochu zvykať, ale myslím si, že je to dobrá cesta. A druhá vec, na ktorú som ja obzvlášť pyšný je to, že sme spustili vyhľadávanie na mape. Tam treba povedať, že vyhľadávanie na mape bolo prítomné už dlhú dobu dozadu, ale používame vlastne google mapy s ich aplikáciami, proste so všetkým. Takže, keď mňa zaujíma, že chcem si kúpiť nehnuteľnosť v okolí Kukorelliho parku, v rozsahu 500 metrov, tak napíšem Kukorelliho park, google mi to vyhľadá a okamžite sa zobrazia tie ponuky, ktoré sú v okruhu 500 metrov okolo Kukorelliho parku. A prakticky, až jedného dňa budeme predávať na Havaji alebo v Sydney, tak napíšem Bondi beach, 5 km okruh a budem vidieť naše ponuky.

Dôležitú úlohu na našej stránke zohráva aj cenová mapa. Vždy keď užívateľ navštívi náš web, tak bude môcť vidieť akým smerom sa uberá trh, je to tak?
To nie je tak úplne pravda. Treba byť úprimný, že tá cenová mapa sú vlastne naše úspešne zrealizované obchody, nie však všetky úspešne zrealizované obchody. Je to iba nejaký výber. Ale je ich tam taký počet, že si myslím, že ktokoľvek sa vie pozrieť na tú svoju lokalitu a vidieť, aký maklér tam realizoval predaj akej nehnuteľnosti. Lebo, keď ja som predávajúci, to čo má jeden z najväčších vplyvov na môj dobrý predaj je, keď to predáva maklér, ktorý má už skúsenosť. Ono síce sa tak povie, veď to zažívame, že maklér z Košíc predáva nehnuteľnosť v Bratislave. Ale aj v samotnej Bratislave, ak ja som predával napríklad na Račianskej, v konkrétnom bytovom dome byt istého typu, tak už s najväčšou pravdepodobnosťou viem, že keď príde za mnou klient s obdobnou ponukou, ako to prebiehalo, aký bol záujem, aká bola cena atď. Čiže, áno, je tam aj cenová informácia, lebo sú tam aktuálnejšie predaje. Sú tam ale potom aj také staršie, ktoré slúžia hlavne na to, aby sa ľudia vedeli zorientovať v tom, kto a ako to robil.

Ale tiež je tam informácia aj o tom, kedy bol predaj realizovaný.
Áno. Ten dátum tam vždy je.

About the author

Podobné články